Waar is mijn paraplu?!

rainbow,in,the,rain,rain,smile,umbrella,woman-fd296b47b08a4aa9ef39a77447663927_h

God zegent. Puur genade.
Aan Gods zegen is alles gelegen.
Dat is waar…

Tegelijkertijd is het goed om stil te staan bij de vraag: ‘hoe gaan wij met Zijn zegen om?’
Hard zingend roepen we het uit:
“Stromen van zegen komen als plasregens neer.
zend ons die grote verkwikking, zend ons die heilstroom, o Heer.”

Ja, en dan?
Is Gods zegen werkelijk een grote verkwikking voor je?
Iets waarvan je geniet en in gaat dansen?

Praktijk is:
We nemen in zegentijd structureel een paraplu mee
en zodra we ‘nattigheid’ voelen zetten we hem op…

Man-Umbrella-Rain

Paulus kondigt in de Romeinenbrief aan dat hij naar Jeruzalem gaat en dat hij vervolgens via Spanje naar Rome komt.
En dan zegt hij tegen de Romeinen: “en ik weet dat ik, als ik naar u toekom, met de volle zegen van het evangelie van Christus zal komen.”

Tjongejonge, dat is niet niks:
De volle zegen van het evangelie van Christus.

Weetje, volle zegen – dat is meer dan een flinke regenbui!!

Hoeveel zegen ben jij al misgelopen …
… door een paraplu tussen Gods stroom van levend water en jou te houden?!

Ben je bang om nat te worden?
Ben je werkelijk bang dat Gods zegen je raakt?

Luister zondag als je een kerkdienst bezoekt eens goed:
‘Ontvang met een biddend hart de zegen van de Heere, die ik in Zijn naam op u mag leggen…’

Zing het mee, maar laat je paraplu thuis:
Heer ik hoor van rijke zegen; 
die gij uitstort keer op keer
laat ook van die milde regen
druppels vallen op mij neer
Ook op mij, ook op mij
druppels vallen ook op mij.

Geef een reactie

