Bert, ruim je zooi eens op!!!

rotzooi

Wat kom je een bende tegen in het leven…

Mijn top drie in de praktijk van elke dag zal ik je geven:
1. We willen allemaal de dag beginnen met een net bureau. Echter wanneer ik de dag ervoor mijn werk niet hebt opgeruimd zit ik vandaag met de ‘rotzooi’. Mijn dag verloopt veelal rommeliger dan ik vooraf gehoopt had…
2. Wanneer de hond van de buren op de stoep poept en onze kids banjeren er doorheen, dan zijn we als ouders niet blij. Kan je tot in detail de hondenpoep van een schoenzool gaan schrobben…!
3. Al die mannen die meer urine op de toiletbril laten spatten dan dat er in de pot terecht komt.
Weetje… Een ander ZIT met dit probleem.

desperado-toilet
Zo worden jij en ik geconfronteerd met poep, plas en andere zooi als dit niet gelijk opgeruimd wordt. Opgeruimd staat niet alleen netjes, het werkt ook beter! De praktijk is echter dat we verder gaan in de rommel en zo creëren we van een rommeltje vaak een complete chaos.

Bizar
Juist ook geestelijk breken we bij wijze van spreken onze nek over de rotzooi van onszelf en het afval van een ander!
De puinhopen van een vorige relatie worden meegenomen in het fundament van een nieuwe relatie.
Het gedrag en karakter van je vader (mis)vormt je beeld van God de Vader.
Occulte belasting wordt overgedragen op de kinderen.
Zo kan ik nog vele vormen van geestelijke zooi noemen die ik in het pastoraat tegenkom.
Het is nog vroeg in het jaar. Ik zou echt opnieuw beginnen! Met een schone lei.
Dus, stroop je mouwen op en reinig je kantoor, toilet en stoep, maar begin niet met de uiterlijke zooi.
Start op je knieën! ‘Reinig mijn hart, gedachten en mijn zijn, o Heere Jezus!’
Want weet dit: “het bloed van Jezus Christus reinigt jou van alle zonden”.
One thought on “Bert, ruim je zooi eens op!!!

  1. Gaaf, Bert.
    Heel veel mensen sjouwen idd de troep van gisteren mee.
    De Heer gaf mij een mooi beeld dat het illustreert.
    Als je kind troep heeft gemaakt op de grond met e.o.a. vervelend goedje, vraagt het ‘mama, kan je mij helpen om het er af te krijgen?’ Dan zeg je ‘ok maar dan moet je exact doen wat mama zegt en niets meer of minder’. ‘Dan lukt het alleen’. Doet het kind het de eigen manier, dan blijft de rotzooi voor een deel. Zo ook bij Papa. We vragen ‘Vader, help mij om mijn oude zooi op te ruimen’ en Hij geeft ons wanneer we Hem van dichtbij zoeken, de precieze strategie. Maar als we het niet volgens zijn opdracht poetsen, blijft de rommel zitten. Intimiteit en gehoorzaamheid, wauw, wat een liefde….

Geef een reactie

