En de reis gaat naar… -Haïti-

Blog

Het is precies twee maanden geleden dat ‘Sandy’ over Haïti raasde.
De berichten over Sandy waren redelijk positief, want de orkaan had Amerika niet (diep) getroffen…

Echter zijn ‘we’ wel vergeten dat een ander land er door geraakt is…
Haïti, het lijkt wel het vergeten land in de Caraïbische Zee.
Wist je dat alleen al door orkaan ‘Sandy’ 3401 kids uit 64 Compassion projecten zijn getroffen!
Natuurlijk niets vergeleken bij de alles verwoestende aardbeving in 2010, maar toch kwam het weer over dit land.
Al ver voor 2010 was Haïti het armste land van het westelijk halfrond en… beter is het er niet op geworden.

images-3

Maandag 7 januari hoop ik samen met een groep sprekers/voorgangers voor een aantal dagen naar Haïti te vertrekken.
Het werk van Compassion te bezichtigen. Oog in oog staan met onrecht en afschuwelijke armoede.
Ik weet niet wat het met mij zal doen. Wel weet ik dat Jesaja 58, mij al een jaar erg bezighoudt.

Een geweldig voorrecht dat ik daar mag kijken, meebidden en meedenken.
Via deze blog kun je mij volgen en ook meekijken, meebidden en meedenken.

Doe je mee? Tot volgende week!

images-2

Ps. wist je dat Compassion al 70.000 kinderen in Woord en Daad helpt in Haïti?
Wil jij ook een kindje bevrijden van armoede? Hierbij meer info!

One thought on “En de reis gaat naar… -Haïti-

Geef een reactie

