Huis, tuin en keukengeloof – deel 7

RADICALE KEUZE

Hoe gaan wij om met het geloof in ons huis, in de tuin en in de keuken? Gewoon als we met ons gezin bijeen zijn…?

De kwestie is eenvoudig. Er zijn veel gezinnen die nooit gezond kunnen worden totdat een aantal ingrijpende veranderingen plaatsvinden in de structuur van ons (gezins)leven.

Echter dit vraagt een radicale keuze! Vandaag en niet morgen…


Gaan we door met God niets of maar een deel van je tijd te geven?
Gaan we door met ons solo geloofsleven?

Of is ons geloof in God en onze toewijding aan God verbonden met alle facetten van ons  leven. Zijn we bereid te delen? En met onze gezinnen samen God te dienen?

Een schitterend voorbeeld lezen we in de Bijbel:
Jozua gaat sterven.
In zijn slottoespraak aan het volk trekt hij een opvallende conclusie: Maak voor jezelf een keuze, maar ik en mijn huis, wij zullen de HEERE dienen!
Ik zal Hem aanbidden, maar ook mijn huis zal dat doen!
Hij spreekt namens zijn hele gezin, al is hij even later niet meer aanwezig.
Hij is zo overtuigd van het feit dat zijn gezin werkelijk God zal aanbidden.

Zijn goede voorbeeld werd vervolgens massaal opgevolgd door de andere families.
Zo zie je dat zijn goede voorbeeld Israel geestelijk heeft veranderd voor een hele generatie.

Maak eenzelfde keuze en maak deze keuze samen met elkaar en met God:

Gezinsaanbidding zal de toon zetten voor uw hele woning; maar zal tegelijkertijd vele andere huizen aansteken.

Wij vernietigen elke hoogte die zich verheft tegen de kennis Gods; dat wil zeggen: alles wat de relatie met God in de weg staat haal ik aan de kant en vernietig ik!
Daarom heb ik mij voorgenomen om geen schermen meer voor mij te hebben tijdens gezinsmomenten.
De telefoon? Laat maar gaan, wat is er belangrijker?

Uw Gemeente wil er graag bij helpen, daarvan ben ik overtuigt.
Communiceer wel de vragen, de roep om ondersteuning.
Naar God en naar Zijn gemeente.

Zodat, juist tegen de heftige duisternis van de individualistische maatschappij, Gods spiegelbeeld op aarde zal schitteren. En het gezin dé stabiele basis zal zijn voor uw en mijn kinderen!

Geef een reactie

