Het is allemaal wel heel complex geworden…

Heerlijk zo’n vrije middag!
Terwijl mijn zoon naar zwemles is kan ik even heerlijk met onze dochter Lego bouwen.
Het was te complex voor haar alleen geworden.

Spelen, ja dát gaat wel! En… als er iets kapot is, dan probeert ze dat te maken.
Echter een schitterende Lego auto verandert dan snel in een rijdend monster.
Het ziet er niet uit.

Het zit allemaal ook wel moeilijk in elkaar voor een vier jarig meisje.

Eenzelfde conclusie heb ik getrokken nu wij als volwassenen, soms weldenkende mensen, samen aan deze wereld bouwen en proberen te herstellen wat kapot gegaan is.

Soms geloof ik nog in de illusie dat we er samen toch iets moois van kunnen maken. Juist dan zie ik, dat waar we ‘het gemaakt denken te hebben’ er onrecht wordt gedaan aan de bedoelingen ervan. God, de hogere macht, de Bedenker en Schepper van dit alles wordt er niet bij betrokken. Nee, we schakelen Hem uit door Zijn bestaan te ontkennen; door onze Ego als hoogste macht te eren. Dit, terwijl de hulp van Hem de uitkomst zal zijn!

Inmiddels ziet het er niet meer uit. Terwijl we mega Ego-torens blijven bouwen, begrijpen we elkaar niet meer. Financiële bolwerken storten in en de huizenhoge schulden vormen een van de ruïnes van deze maatschappij.
We leven in illusies en bouwen aan dingen die er helemaal niet zijn.

Deze neerwaartse spiraal kan doorbroken worden.
Neem een voorbeeld aan mijn dochter; ze kwam mij om hulp vragen.
Aangevoerde reden:

“Pappa kan het wel maken!”

Zo mogen wij gaan naar de Schepper, onze Vader in de hemel.
Belijden dat we het kapot gemaakt hebben en vragen of Hij ons wil helpen op een constructieve manier te bouwen aan deze wereld. Nee, wij hoeven geen dingen boven onze macht te doen. De Machtige Zelf wilde het ‘voordoen’. Zijn voorbeeld mogen we navolgen. Gaan in de wetenschap dat ik het niet hoef te doen, maar dat Hij het door mij heen wil doen!

Zo heerlijk…
Dan mag ik gewoon ‘kind’ op deze aarde zijn;
Zijn adviezen volgen en gehoorzaam werken aan een wereld,
strijdend in Zijn kracht en liefde, voor recht en gerechtigheid.

Bekijk het complexe probleem eens in de ogen;
Erken: oplossen, ik kan het niet.
Vraag vergeving voor de aangerichte puinzooi;
een kapotte wereld doet Hem en jou verdriet!
De Master laat kijken door Zijn ogen
en leert herbouwen, zoals Hij het ziet.

One thought on “Het is allemaal wel heel complex geworden…

Geef een reactie

