Bevrijding en genezing?

Het maakt je als reformatorisch christen er niet populairder op om een een blog te schrijven over bevrijding en genezing. Toch zou ik Gods werk ernstig tekort doen als hierover niets zou melden. Daarom is mijn gebed: HEERE, mogen de woorden en de overleggingen uit mijn hart U behagen. Laat mij op U gericht zijn en niet op mensen. Want U bent mijn Heere en mijn Verlosser!

In de achterliggende zes jaar zijn er dingen gebeurd waar ik niet op voorbereid was.

Als dienaar van de Koning kwam ik voor verrassingen te staan omdat ik de godsdienstige traditie als basis had en niet Gods levende en krachtige Woord. In gehoorzaamheid aan de roepstem van de Meester mag ik tot op de dag van vandaag het evangelie verkondigen. Op het gebed, in de naam, en door de alles overwinnende kracht van Jezus werden machten overwonnen en banden verbroken. Demonen moesten bevelen gehoorzamen omdat ik niet namens mijzelf kwam, maar als dienaar van de Allerhoogste God. De tekenen volgden op de evangelieverkondiging, ook tekenen van genezing. Wonderen, niet te verklaren, maar enkel gelovig en met dankbaarheid aan te nemen.

Een aantal concrete voorbeelden:
– God maakte de tong van een stotteraar vaardig tot spreken (Jes. 32:4).
– God genas op het gebed van broeders en zusters een jongere van 3 tumoren in haar keel.
– Hij versnelde een lang genezingsproces van een paar jaar naar een paar dagen (ontsteking van achillespees).
– Een andere jongere ging door de grond van de pijn vanwege haar knie die op niet te verklaren wijze regelmatig verkeerd draaide. De dokters konden geen oorzaak vinden, dit terwijl ze verging van de pijn. Door deze jongere op te roepen haar “knieën” te buigen voor de Allerhoogste God, om zo tot de Heelmeester te bidden en te pleiten op de woorden vanuit Jesaja 53. Zo ging ze vol vertrouwen naar de echte Dokter. Na haar gebed stond ze op, haar knie kraakte, de pijn verdween en is niet meer teruggekomen.

– Een man kwam door een preek over ‘banden met de wereld’ tot bevrijding van social media- en game-verslaving.
– Een rug van een medewerker herstelde omdat God haar daar nieuwe krachten gaf.
– Mijn dochter had hoge koorts en door midden in de nacht haar op te dragen aan de Heere Jezus verdween de koorts.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Genas God iedereen? Nee!
Veranderde het lijden bij iedereen die JEZUS in zijn of haar pijn en leegte aanriep: JA!

Net voordat Jezus Zijn volgelingen oproept om de wereld in te gaan zegt Hij deze, alles verklarende woorden:

Mij is gegeven alle macht in hemel en op de aarde. Ga dan heen…

Jezus, Hem is gegeven alle macht in hemel en op aarde.
In Zijn Naam mogen we uitgaan en alle volken tot Zijn discipelen maken.
Dan volgt er een belofte waardoor er dergelijke wonderen gebeuren:
Ik ben met jullie, alle dagen… HIJ is met ons.

Dus als de mensen genazen door de schaduw van de apostelen, dan kwam dat niet omdat die apostelen zo speciaal of zo krachtig waren. Nee, het is de belofte van Jezus die in vervulling gaat: Ik ben met jullie. Hij, Immanuel, God met ons, Hij is de schaduw aan onze rechterhand.

 

Verder heb ik met vallen en opstaan mogen leren dat het helemaal niet goed is om volledig geobsedeerd te zijn door wonderen van genezing en door bevrijdingen van demonen. Nee, onze taak is gericht te zijn op de Heere alleen! Hij is de Vervuller van iedere leegte! Zo gericht op Hem zie ik er naar uit wat Hij in Zijn Goddelijke majesteit zal doen om mensen tot Hem te brengen en Zijn grootheid aan ons te tonen.

Loof de HEERE, mijn ziel, en al wat in mij is, Zijn heilige Naam.
Loof de HEERE, mijn ziel, en vergeet niet een van Zijn weldaden.
Die al uw ongerechtigheid vergeeft, Die al uw ziekten geneest, Die uw leven verlost van het verderf, Die u kroont met goedertierenheid en barmhartigheid, Die Uw mond verzadigt met het goede, uw jeugd vernieuwt als die van een arend.

4 thoughts on “Bevrijding en genezing?

  1. Hoi Bert,

    Wat geweldig om dit te lezen juist op een moment dat ik even ging twijfelen, toeval bestaat niet.

    Onze baby word binnen 2 weken als het goed is geboren en men heeft gezegd dat het kindje achondroplasie heeft.
    Wij hebben 4 weken geleden in Gebed ons kind neergelegd aan de voeten van Hem in Gebed en ook staande en pleitend op Zijn Woord: “al wat Gij bidden zult in Mijn naam , Ik zal het doen” .

    Ik heb toen ons kind gezegend en vanaf dat moment zo een rust ontvangen dat ik geloof dat ons kind gezond geboren zal worden zonder Achondroplasie.

    We hebben gebeden : God U zegt toch , Mij is gegeven ALLE macht?

    Ik heb dat ook getuigd tegen de arts in EMC in Rotterdam en hij zei we gaan het zien……….

    Ik weet ook dat Zijn wil geschiedde maar soms voel ik dan dat ik dan ga twijfelen en ik wil op Zijn Woord gaan staan.

    Erg mooi dat ik op dit moment van beginnende twijfel word bemoedigd met dezelfde woorden en dat geeft me kracht om weer te vertrouwen.

    Bedankt broeder en Gods zegen in alles wat je doet.

    Daan Schot

  2. hallo Bert,
    (ik ken je nog van de cgk harderwijk)
    als ik van bv OPWEKKING terug kom , juicht het in mijn hart, en weet ik hoe het zit.
    ik merk dat de wereld blijft trekken en ik dus weer “afzak/afvlak”door moeilijkheden en het stomweg vergeet op de juiste plek te brengen bij GOD dus, in gebed dus.
    dank voor je “reminder”
    heerlijk om het te blijven horen/zien.
    vr groet Fenny

  3. “Toch zou ik Gods werk ernstig tekort doen als hierover niets zou melden”

    Mooie woorden, wees gezegend in Zijn Naam die ons allemaal verbindt

Geef een reactie

