Het Nieuwe Werken doe je zelf!

Ben je al druk met het vullen van je agenda voor het nieuwe seizoen?
Waarschijnlijk hoef je er niets voor het doen, of alle weken staan al vol gepland.
Zes dagen vol arbeid, studie en fun en nog één dag om te rusten en toegerust te worden door God.
Zo voorspelbaar…


Het Nieuwe Werken is helemaal hot in deze tijd.
Mag ik je ook eens een vorm van werken voorleggen?
Een ‘ietwat oude vorm’ die we vaak niet meenemen in onze keuzes.

Belangrijk is dan de vraag: heb jij één werkdag per week over voor God?
Je zal de eerste niet zijn die in vier dagen 38 uur werkt
en zo een dag vrijmaakt voor werk in Gods Koninkrijk.
Zou dit het Nieuwe Werken voor jou als christen zijn?

Steeds meer zie je deze toppers groeien. Waarom?
Omdat ze bereid zijn om offers te brengen!
Hun leven als een dankoffer voor God, en daarbij hoort tijd, energie en geld.

Denk er eens over na, welke plek heeft God in mijn leven.
Gaat het alleen om mijn eigen geloof of zou God mij willen gebruiken voor de ander.
Één dag per week om jongeren, ouderen, zieken, gehandicapten te gaan helpen, geweldig toch?!
Denk aan de woorden van Jezus:

Wat je gedaan hebt aan de minste van mijn broeders, dat heb jij aan Mij gedaan!

Denk er eens serieus over na: één dag per week 100% voor God aan de slag.
Hoe mooi zal dat zijn! En… het is haalbaar, ook voor jou!

Kom ons in het nieuwe seizoen één dag per week een jaar lang helpen.
Ik weet het zeker, je zult er geen spijt van krijgen!

Geef een reactie

