Kijk! Kijk en geloof… (raak op Goede Vrijdag)

Vandaag is het goede vrijdag. De meest ingrijpende gedenkdag van het hele jaar. Het Lam geslacht voor mij behoud! Wat een troost en pijn bij het zien van Jezus. Laten we ons 100% focussen op Jezus…

Zie je Jezus lopen met een kruis op Zijn rug en op Zijn hoofd een doornenkroon?
Jezus, de gezondene van de Vader, nu de gewonde en gesmade jodenkoning.
Ik zie het voor mij gebeuren, op Golgotha.
De stoet staat stil, het kruis wordt op de grond gelegd.
Jezus moet gaan liggen op het hout en wacht vol overgave tot de schriften wederom in vervulling gaan. De soldaten slaan Hem met reuze spijkers vast aan het hout.

20120406-140708.jpg

In mij klinkt een stem.
Gelijk reageer ik menselijk:
‘Zou dit waar zijn?!’

Gods Woord is waar en in het Woord door Jezus tot zijn doel.
Vandaar dat ik deze stem met jullie deel:

Zie! Kijk, kijk goed!!!

Ik heb u in beide handpalmen gegraveerd…

20120406-140600.jpg

Nee, Jezus bewijst Zijn liefde en beloofd Zijn trouw aan Zijn Bruid niet door een trouwring om te doen. Jezus graveert het in Zijn Goddelijke handen! Wat een barmhartige en genadige God is Hij!
Tot slot om het bovenstaande aan te vullen met nog meer rijkdom: zo zegt de Heere HEERE: Zie, Ik zal Mijn hand opheffen naar de heidenvolken, naar de volken zal Ik Mijn banier omhoogsteken.

Ik wens jullie een rijk gezegende, bemoedigende en intense goede vrijdag! Hij heeft mij in Zijn beider handpalmen gegraveerd… Onnatuurlijk! Wonderlijk! En waar!

One thought on “Kijk! Kijk en geloof… (raak op Goede Vrijdag)

  1. Echt een onbegrijpenlijk wonder! Dat Jezus voor mensen zoals ons wou sterven! Ik kan er echt niet bij. Nog bedankt voor het hele mooie nummer op de cd van het jeudselectie koor (Alpha en Omega) Nummer 8. dit is echt een nummer wat je zo stil laat staan bij goede vrijdag! Echt onwijs mooi!

Geef een reactie

