Als christen van de leg!

Wat ziet die chick er slecht uit… De uitstraling van een ziek dier die niet bereid is een stap extra te zetten. ‘Ze zal wel niet zo lang meer te leven hebben… Hoe kan dat nu?’, vroeg ik mij hardop af terwijl ik voer en waterbak op inhoud controleerde. Gelukkig! Daar kon het in ieder geval niet aan liggen. Ik pakte de kip op en liet haar vrij door de tuin lopen. Die doet zelfs een worm geen kwaad meer.

Soms kom je christenen tegen die ook de uitstraling hebben van een ziek dier.

Soms kom je christenen tegen die ook de uitstraling hebben van een ziek dier. Dit terwijl er voer en water genoeg op voorraad is. Ze stralen geen geloof, hoop en liefde meer uit en zijn geestelijk verre van fit. Ze hebben het moeilijk en zijn totaal niet bereid, maar ook niet in staat om vruchten te dragen die passen bij het evangelie. Herken je dit?

Hier lag dan ook gelijk het probleem van mijn kip… Als een kip geen vruchten meer voortbrengt, dan gaat er in het legproces iets niet goed. Aan het einde van de dag kwam de hoge nood eruit. De kip legde een ei, maar zonder schil. O Nee! Ik was vergeten om de kippen kalk te geven (grit, schelpen e.d.). Uiteindelijk, na een flinke bevalling, kwam er dus wel vrucht, maar zonder schil. Het is een vrucht die zijn doel mist. De kip heeft er last van en wij hebben er geen gemak van. Kippig toch?!

Zoals een kip geen goede vrucht kan dragen zonder grit, kan geen mens vruchten voortbrengen zonder de juiste ingredienten.

Je kunt pas echte vrucht dragen als je leeft vanuit Jezus.

Het doel is dat we God liefhebben boven alles en onze naaste als onszelf. Lukt dat niet, dan lijkt het mij verstandig dat je niet in het mislukken berust, maar dat je opstaat om de juiste ingredienten in te nemen!

Al wat gedaan werd uit liefde voor Jezus, dat houdt zijn waarde en zal blijven bestaan. Zulke vruchten: daar legt geen kip tegenop.

Geef een reactie

