Actuele Kerst = Actief kerstenen!

Bert, wat betekent kerst voor jou?!

Al een tijdje denk ik na over de betekenis van kerst voor mij – op dit moment.
Het is zo makkelijk om in het zoete (kleine baby) of het zure (Jezus geboren in een beestenstal) te blijven hangen.

Ik ben blij dat iemand mij de vraag stelde, wat kerst nu voor mij betekent… Op deze vraag heb ik beloofd op een later tijdstip antwoord te zullen geven, omdat ik gewoonweg niet in standaard antwoorden wil vervallen. Vorig jaar vond ik tijdens de kerstperiode enorm aansluiting bij wat er in Filippenzen 2: 5-11 staat (zoek maar eens op).

Het mooie van Gods Woord en Evangelie is dat dit actueel en persoonlijk is!
Passend in de situatie en de processen waar ik mij nu in bevind kwam via een zuster vorige week het overbekende gedeelte uit Lukas 1:67-80 tot mij. Het is de Lofzang van Zacharias.
Zo zong Zacharias een boodschap die ik niet onder woorden kon brengen maar wel leeft in mijn hart.

Een paar persoonlijke kerst-lessen met je delen:

Geprezen zij de HEERE, de God van Israël, want Hij heeft naar mij omgezien en verlossing tot stand gebracht.

– Op grond van Zijn innige gevoelens van barmhartigheid heeft Hij mij verlost uit de hand van mijn vijanden, opdat ik Hem zou dienen zonder vrees, in heiligheid en gerechtigheid voor Hem alle dagen van mijn leven.

– Dat ik in Zijn kracht Jezus, het licht, mag brengen aan hen die gezeten zijn in duisternis en schaduwen van de dood.
– Om de voeten van mensen samen met mijn voeten te richten op de weg van de vrede!

Actueel hè!?! Wat een genade!
Ik hoop dat jij en ik hierin zullen groeien voor Hem alleen!

Een gezegende kerst toegewenst!

Geef een reactie

