Hallo, hallo, hier is…! SSST!!!

Herkennen jullie dit!?

‘Hallo, hallo hier is het mannetje van de radio’.

Waarschijnlijk niet, het is ook niet zo bijzonder meer. De (internet) TV heeft de radioboodschappen allang verdrongen! Zelfs bij de Reformatorische Omroep hebben ze al meer TV (beeld) uitzendingen dan radiowerk!

Het is al ruim een jaar geleden dat ik gestopt ben met het presenteren van het jongeren-radio-programma bij de RO. Toch komen nu de herinneringen weer boven ;-)! Jij kon alleen naar mij luisteren als je afgestemd was op RO&co. en wanneer je zelf stil was.

Opmerkelijk dat de ‘doorsnee’ Nederlander het apart vindt dat ze God niet hoort of ziet. Dit terwijl God heel duidelijk in Zijn Woord (de Bijbel) zegt dat Hij in de stilte wil komen. In een rustige omgeving, waar je hart roept naar Hem!
Is er genoeg rust en stilte in jouw leven zodat je God kunt horen?
Hoor jij Gods stem? Zeg dan net als Samuël zei: Spreek Heere, Uw knecht luistert.

Misschien zeg je:

‘ik roep vaak naar God maar ik hoor Zijn antwoorden niet…’

Mag ik je vragen: Zou het misschien mogelijk zijn dat Gods antwoord weggevaagd wordt door de door ons gecreëerde onrustige kakofonie van geluiden? Wat beheerst je leven zodat er een storing ontstaat in de communicatie tussen God en jou?

Ik ben ervan overtuigt dat God verreweg de meeste, zo niet alle antwoorden wil geven door Zijn Woord, de Bijbel, heen. Wil jij Gods (ant)Woord ontvangen dan is dat niet de boodschap die een vrouw of man op TMF uitschreeuwt! Voor antwoorden van God moet je de Bijbel openen en nog maar eens zeggen

 “Spreek Heere, want ik luister”.

Ennuh.. Misschien dat God je de antwoorden op de door jou eerder gestelde vragen nog een keer wil geven! Kijk… Dan bouw je een band op -niet met TV of radio, maar – met God!

Geef een reactie

