Abseilen in het geloof!

Stapje voor stapje liep ik achteruit. Het moment was daar dat ik vrijwillig de afgrond in zou storten of aan een touw de vrijheid van vastgebonden zweven zou gaan ervaren.
Je raadt het al, ik ging abseilen. Idioot natuurlijk. Het was n vrijgezellenfeest. Dat de vrijgezel dit moest doen, oké! Maar iemand die een vrouw en twee kids te onderhouden heeft. Onverantwoord…!

Toch waagde ik de stap om met de aanwijzingen van een coach op een touw te gaan vertrouwen. Het zweet brak me uit. Daar stond ik dan op de rand van de toren. Snel vroeg ik aan mijn coach: ‘gebeurd er echt niets?’ Hij moest lachen en vertelde mij bemoedigend dat er zeker wat ging gebeuren, namelijk dat ik snel beneden zou zijn!

Pfft… Deze kerel is geen geschikte persoon om een pastor te worden, of toch wel? Veel te lang bleef ik staande op de rand overdenken wat er allemaal niet zou kunnen gebeuren. Dit, terwijl ik de hele groep al met een glimlach naar beneden zag zeilen.
Veel mensen staan geestelijk gezien ook op deze rand! Alles afwegen en overdenken, doemsenario’s komen boven. Terwijl vele mensen hun al voorgingen en naast een ervaring rijker ook volop de wind van de Geest in de zeilen hebben gekregen. Het geluk straalt van hun gezicht af. Maar, jij op de rand kan de behoefte niet onderdrukken om eens diep te zuchten.

In een zucht was ik beneden, maar de tijd was om. Ik mocht niet nog een keer abseilen. Het was zooo heerlijk! Had ik het nou maar eerder gedaan, dan kon ik nog een keer gaan. Deze gedachte zul je ook hebben wanneer je de stap waagt om te geloven in Jezus als jouw Verlosser. Om je over te geven aan het koord van de liefde van God, de Vader. Met uitgebreide armen staat Hij te wachten tot jij deze geestelijke sprong van overgave waagt en komt!

Geef een reactie

