Ongelofelijk gelovig!

Het geloof een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet!
Geloven heeft alles te maken met een liefdesrelatie

Geloven in Jezus = houden van Jezus. Wanneer hou je van iemand? Als je bereid bent je leven te geven voor de ander. Laten we dan voorop stellen dat Jezus geloofde in mensen! Hij gaf Zijn leven uit pure liefde voor de mensheid!

De tijd ontbreekt me om te vertellen over Gideon en Barak, Simson en Jefta, David en Samuel. Graag zou ik hier schrijven over de profeten, die door hun geloof koninkrijken overwonnen, gerechtigheid lieten gelden, en kregen wat hun beloofd was; die leeuwen de muil toeklemden, aan vuur de laaiende kracht ontnamen en ontkwamen aan de houw van het zwaard; die hun zwakheid krachtig overwonnen, in de oorlog machtige helden werden en vijandelijke legers op de vlucht joegen. Vrouwen kregen hun doden terug doordat die uit de dood opstonden.

Ongelofelijk he?! Dit kan alleen door het geloof!

Anderen mensen werden gemarteld tot de dood erop volgde en wilden van geen vrijlating weten, omdat ze uitzagen naar een betere opstanding.

Kort voorbeeld

Lichamen van christenen in 2010 verbrand tot de dood door soennitischemoslims in Nigeria. *

Weer anderen christenen kregen te maken met bespotting en geseling, zelfs met arrestatie en gevangenschap. Ze werden gestenigd of doormidden gezaagd, of stierven door een moordend zwaard. Ze zwierven rond in schapenvachten of geitenvellen, berooid, vernederd en mishandeld. Ze doolden door verlaten oorden en berggebieden en verscholen zich in grotten en holen onder de grond.

‘Ze waren voor de wereld te goed.’

Al deze mensen, die van oudsher om hun geloof geprezen worden, hebben de belofte niet in vervulling zien gaan omdat God voor ons iets beters had voorzien, en hij hen niet zonder ons de volmaaktheid wilde laten bereiken.


Geloofsstrijd!
Het is belangrijk om in de gaten te houden, dat strijd nu eenmaal bij geloof (de liefdesrelatie met God) hoort! 
Jezus als Leider betekent automatisch voor jou lijden (Matth. 16:24,25; Fil. 1:29; Fil. 3:10,11; 1 Petr. 4:19)!
Het is alleen de vraag of je op het moment zelf echt last hebt van het lijden. Van vele martelaren hoor je dat ze stralend opgenomen werden in heerlijkheid! Lucas beschrijft bijvoorbeeld hoe Stefanus vervuld van de Heilige Geest naar de hemel staarde en zei dat hij Gods heerlijkheid zag en Jezus staande aan Gods rechterhand. Omdat het geloven, de liefdesrelatie ons doet focussen op maar een Iemand, en dat is God! Voor Mozes, de Onzichtbare. Voor ons de geopenbaarde Zoon van God, Jezus Christus! Hebreeën 2 leert ons deze belangrijke les: Nu zijn wij nog niet dat alle dingen aan Hem (lees Jezus Christus) onderworpen zijn, maar wij zien Jezus, met heerlijkheid en eer gekroond!

Waar kijk jij naar? Zie jij leeuwen en beren op de weg? Dan kijk je niet omhoog, dan kijk je niet naar Jezus! Zie je Jezus? Dan geloof ik dat je NIETS, maar dan ook NIETS anders ziet. Alles wat aan Hem is is om te begeren! Terwijl je ziet op Hem verdwijnen alle gedachten. Je smelt weg in Zijn reddende Liefde!

* Open Doors: In 2010 kwamen ongeveer 2000 christenen om het leven tijdens geweld tussen moslims en christenen. Voornamelijk de stad Jos was tafereel van het geweld. Veel christenen raakte hierdoor hun huizen kwijt en sloegen op de vlucht. Maar ook in andere dorpen werden christenen overvallen, mishandeld of gearresteerd.

Gevolg – Vervolg(ing): Islamitische extremisten richten zich in het noorden van Nigeria nog steeds tegen christelijke gemeenschappen door regelmatig dorpen te overvallen. Christenen zijn hierdoor op hun hoede. Toch zijn er ook meer en meer kerken die moslims kunnen bereiken met het Evangelie. Het aantal mensen dat besluit hun leven over te geven aan de Here Jezus, groeit.

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s