02 – Ik ben toch niet KIPPIG??!

Velen zijn al op de hoogte van mijn switch in tuindieren. Mijn konijnen waren na de kerst nergens meer te bekennen (geen jaarlijks ritueel en ze zijn ook niet geslacht), maar opeens heb ik er wel drie hard werkende dames bij! En, ik ben er erg blij mee…! Wat kunnen ze opruimen! Het is een hele kunst maar ze presteren het om al ons natuurlijk afval (incl. kipfile) te veranderen in mest en eieren!

Soms heb ik het gevoel dat mensen hun door woorden en door daden letterlijk hun afval bij een ander dumpen. Zelf moet je het dan vele malen herkauwen voor je er een normaal beeld van kunt brouwen. Belangrijk overigens om je afval te verwerken! Doe je dit niet, dan zit je er zelf mee en dump je zonder dat je het door hebt ook allerlei onverwerkte zooi bij je buurman!

Onlangs mocht ik een meditatie houden over ‘Werp al uw zorgen op Mij!’. Samengevat betekent dit dat ik alle sores op God mag werpen. Hij wilde het dragen! Mensen, blijf toch niet aanrommelen, maar ruim de rommel op. Breng zonde, zorgen, lasten en pijnen bij Jezus! Hij weet daar raad mee!

De dagelijkse eisprong levert ons drie heerlijke eieren per dag op. Zelfs mijn buurman glundert als hij het over mijn kippen heeft. De eieren zijn namelijk volgens hem vele malen lekkerder als waar dan ook te koop. Mijn chicks, publiekstrekkers zijn het! Dagelijks staan diverse soorten mussen en muizen te kijken naar mijn mooie dames (hierover later meer).

Zo geloof ik dat als wij onze rommel opruimen anderen het zullen merken aan de vrucht! We vallen op, de vruchten worden zichtbaar, meer en beter! We zijn voorbeelden voor de samenleving omdat God in ons zichtbaar is.

Ik ben niet kippig! Opgeruimd staat netjes, maar ik stop met het verwerken van andermans rommel. Ik breng mijn afval bij Jezus en hoop dat jij dit goede voorbeeld op zult volgen!

Geef een reactie

