3. Hoe herken ik satan in mijn leven?

Duisternis in je leven, onverklaarbare angsten, diepe haat tegen God. Satan is meester erin. Eindeloze (geloofs)twijfel, waar je maar niet uitkomt. Onvrede en onrust. Lopend met je ziel onder je arm. Gebonden, vastgebonden in een dodencel, wachtend tot je in je ellende sterft en voor altijd bij satan bent. Wat heeft satan te bieden? Fake, na-aperij! Satan is de aap van God. Al het mooie van God maakt hij na, maar het is fake! Macht, geld, sex, ? , ?, alles probeert hij te misbruiken of kapot te maken.

Hij is de vorst van de leugen. Leugen op leugen fluistert hij in, zodat je het niet door hebt. Het is namaak, maar bijna onzichtbaar. Het is zo verleidelijk maar vreselijk giftig. Zo giftig dat het dodelijk is en wij zonder REDMIDDEL allemaal voor eeuwig verloren zijn!

Weet dat je niet hoeft vast te zitten! Weet dat God Zélf wil dat je totaal vrij komt van satans machten. Al ben je christen, toch kun je vastzitten aan de verleidelijke dingen van satan.

Heb je al last van hem? Zo niet, dan zit je nog helemaal vast in de duisternis. Zo ja, dan ben je een prooi voor hem omdat God aan je trekt! Omdat jij eruit wil. Omdat je in gedachten al op zoek bent naar de oplossing. Hij zal je leven zuur maken!

O Heere God, hoeveel miljoenen mensen zitten niet vast in de netten van satan. Wilt U ons helpen om ze te bevrijden. U roept mij op om mensen te redden omdat ze door de dood gegrepen zijn. Maar hoe? HELP! Wie kan ons bevrijden? Hoe kunnen we bevrijd worden uit de klauwen van satan? (ook benieuwd naar het antwoord? Zie hoofdstuk 3)

2 thoughts on “3. Hoe herken ik satan in mijn leven?

  1. je heb gelijk satan staat altijd bij je ookal gelloof je in god, satan is goed voor de mensen die geen liefde verdienen.

    ik geloof in satan ! hij beschermd mij.

  2. louis,
    ik geloof ook in satan…
    ik geloof dat satan de mensenmoordenaar is vanaf het allereerste begin.
    ik geloof dat satan enkel slecht en duister is.
    ik geloof dat satan je beschermt door je op te sluiten in een ondergrondse gevangenis waar je zelf niet meer uit kan komen.

    Zie op Jezus, de Redder en Bevrijder!
    Verwacht je redding en bescherming van HEM!
    En… breek met al het duister, de leugen!

    Hij heeft je lief – ongeacht je verleden!
    Hij geeft mensen die geen liefde verdienen, door genade PUUR LIEFDE!
    Louis, Jezus houdt van jou!

Geef een reactie

