STOPPEN met SHOPPEN!

Als we iets begeren schaffen we het (zo mogelijk) aan. Dit wil ik, dat wil ik, dus koop ik het.
Ook zijn we mondig genoeg om aan te geven hoe we iets willen.

Als we kritisch ons leven observeren dan moeten we constateren dat ons westerse shopgedrag overal in is doorgedrongen. Ik betrapte mij erop dat het ook doorgedrongen is in mijn christenzijn. Terwijl God er alles aan gedaan heeft om de relatie tussen ons tot stand te brengen, probeer ik in mijn onderbewustzijn de relatie te gebruiken voor mijn ego.

Shopgedrag in hemelse sferen…
Met mijzelf voorop, zie ik talloze christenen gaan shoppen bij God. We proberen met ons verlanglijstje de winkelwagen vol te krijgen, want we hebben het hard nodig. Alles brengen we bij God en we belijden er erg vroom bij dat we het zelf niet kunnen pakken, maar dat het gegeven moet worden! Toch durven we te pleiten op de belofte bidt en u zal gegeven worden of wat u ook zult vragen in Mijn naam, Ik zal het doen!

Bizar dat we deze beloften gebruiken voor onze ego. Hoe goed bepaalde begeerten ook kunnen zijn, toch kan ik ons shopgedrag absoluut niet goedkeuren. Een relatie gebruiken om er voor jezelf winst uit te halen is niet echt een relatie die gebaseerd is op liefde. Terwijl God Zijn Zoon gegeven heeft voor jou, probeer je er nog winst uit te halen ook.

Wanneer ik bij mijn ouders kom merk ik dat mij NIETS tekort komt. Moeders begint te zorgen, pa begint een fijn gesprek.  Soms overvol, met nog het een en ander meegekregen voor onderweg rij ik dankbaar naar huis.
In de relatie naar God toe, merkte ik dat mijn vragenlijst ongezond was. Typisch westers. Ikke, ikke… Hoe is dat bij jou? Hoe gezond is jouw relatie met de Allerhoogste God en Vader?

De HEER is mijn Herder, mij ontbreekt van alles…!
Naar buiten toe zijn sommigen er zelfs open over: ‘Ik heb God er al zo vaak om gevraagd, maar niets ontvangen…’ Regelmatig hoor ik ’n diepe verontwaardiging achter deze woorden. Alsof een product al maanden in bestelling is en hij nu nog niet binnen is.
Hallo! Je praat tegen PAPPA! Ongelofelijk hoe we zelfs de meest eenzijdig tot stand gebrachte relatie die maar denkbaar is zo kunnen misbruiken. Van harte zingen: ‘De HEER is mijn Herder, mij ontbreekt niets’ is er niet meer van. Er ontbreekt ons nog zoveel…!

Misschien wordt het hoog tijd, dat je God moet gaan leren kennen als onze Vader die in de hemel is!
Wanneer jij en ik op bezoek bij VADER zijn geweest, dan weet ik het zeker dat we vol naar huis terug zullen gaan! Vol van Zijn liefde, Zijn genade in de zekerheid dat Hij alles zal geven wat we nodig zullen hebben.

Van SHOPPER tot DELER!
Dan zullen we gaan veranderen en gaan uitdelen! De karren zullen vol met spullen zitten waar anderen ook veel aan hebben! Artikelen waar de maatschappij een chronisch tekort aan heeft. Producten waar iedereen van jong tot oud op zit te wachten. Een run op deze unieke producten zal uitbreken als jij een uitdeler wordt van VADERS liefdegaven! Als de redactie van Telegraaf, NOS of NU.nl dan slim is maken ze er hot-news van! Werkelijk WERELDNIEUWS!

Helaas beseffen we nog te weinig dat we het meest gelukkig zijn als we bij God Zijn en onszelf laten vullen met ZIJN liefde(gaven).
Ga terug naar de Vader en kap met het shopgedrag in de hemelse sferen!
‘DankUwel Heere dat U zoveel geduld heeft met een liefdeloze shopper als ik ben!’ 

Geef een reactie

