01 – Bert als hark in Gods tuin!?

Ontspanning vind ik onder andere door wat te klungelen in mijn tuin. Met een broertje als hovenier schaal ik mijzelf terecht onder de klungelaars. Zeker als je vergelijkt hoe hij een tuin aanpakt en hoe ik dat doe. Hij legde onder meer onderdelen tuin van de ‘Gouden Kooi’ aan (je weet wel dat ‘zondehuis’ in Eemnes). Mijn tuingereedschap zal dan ook wel van dramatische kwaliteit zijn. Als amateur ben ik bijzonder ingenomen met Gardena. Wat een prachtige instrumenten om je garden mee te bewerken! A klasse!

In het werk in Gods Koninkrijk mag ik weten een instrument te zijn in Gods hand. Door enige zelfspot gedreven vergelijk ik mezelf vaak met de hark. ‘De hark van God’… Terwijl ik zo met een hark mijn hoofd aan het leegmaken en mijn tuintje aan het gladharken was, confronteerde deze uitspraak mij. Ik besefte al evaluerend dat ik veel aan het harken ben in Gods Tuin! Zou dit de oorzaak zijn dat het onkruid zo snel terug komt?!? Zou ik niet beter de schoffel kunnen pakken om alle ondergrondse wortels gelijk te deleten?! Of misschien de spa om de grond eens flink om te spitten?


Zouden wij door God gebruikt worden voor een specifieke taak, zoals harken, of maakt God ons geschikt als een multifunctioneel instrument in Zijn tuin? Zoals GardenA ook ontwikkeld heeft? Dat zou betekenen dat we een stukje tuin van God in beheer krijgen en mogen onderhouden. Of zijn de geestelijke gaven zo verdeeld dat de één het werk van een schoffel doet en de ander de hark mag zijn?


Zelf hoop ik in het nieuwe seizoen in ieder geval meer aan ondergrondse onkruidbestrijding te gaan doen. Want het oogt misschien wel glad, maar ik vermoed dat er een soort adder onder de grond zit.

We gaan ten slotte voor kwaliteit, niet alleen voor kwantiteit. Ook in de achtertuin!

 

One thought on “01 – Bert als hark in Gods tuin!?

  1. Hoi Bert!
    Mooie getuigenis! God gebruikt je… echt wel! De ene keer als hark, dan als schoffel, dan als snoeier! Maar dat je gebruikt wordt?!!! Zeker!
    Kben benieuwd wat je ons nog meer te vertellen hebt!

    Gods zegen!
    Groetjes Arjanne

Geef een reactie

